سلام و وقت به خیر کاربر عزیز مای پی اس دی شاپ. حال خوبی رو برات آرزو میکنم. فکر میکنی وقتی ما یک محصول رو انتخاب میکنیم بسته بندیش چه قدر تو انتخاب ما تاثیر گذاره؟ اون قدر زیاد که حتما باید راجبش بدونیم؛ همراه من بمون تا اطلاعاتی رو درباره بسته بندی محصولات یاد بگیریم:)
کاربرد داشتن بسته بندی برای مشتری یک آیتمیه که باعث میشه مخاطب نتونه به راحتی قید محصول ما رو بزنه. گذاشتن یک بازی، جدول، پازل یا قرار دادن یک شی فیزیکی به عنوان هدیه کار جذابیه.
بسته بندی باید جوری کامل باشه که مشتری حس نکنه قبلا استفادش کردن؛ استاندارد مهر و مومش کنیم و حس ناامنی رو دور کنیم از مشتری.
تکرار کردن کار رقیبامون و دنبال کردن کلیشه های حوزه ی کسب و کارمون نمیتونه بسته بندی ما رو موفق کنه؛ خلاق باشیم!
محصول ما توی چه محیطی عرضه میشه و مخاطب های اون محیط کیان؟ این موضوع خیلی تعیین کنندست فراموشش نکنیم. چون مثلا اگه به نظرمون استفاده از فونت و تصویر فانتزی و بامزه خوب باشه، اما محیطی که توش محصولمون رو عرضه میکنیم محیط لوکس و رسمی ایه؛ کاملا شکست میخوریم!
طرح بسته بندی یا باید کاملا مرتبط باشه با محتویات محصول، یا اینکه به شیوه خلاقانه و بامزه ای از تضاد ها استفاده کنیم! وگرنه کارمون غیر حرفه ای به نظر میرسه.
بسته بندی نباید مشتری رو به زحمت بندازه و کلافش کنه؛ باید آسون حمل شه، آسون باز شه، و راحت هم بشه نگهداریش کرد.
حتما لازم نیست کل سطح بسته بندی پر شه از متن یا عکس، فضای خالی هم لازمه.
لوگوی ما چیه؟ هویت کسب و کارمون! پس باید جای درستی رو توی بسته بندی براش انتخاب کنیم.
اگه بسته بندی ما جوری باشه که به محیط زیست آسیب نزنه به غیر از وظیفه ی انسانی مون که انجام میدیم، میتونیم ارتباط خیلی خوبی با مصرف کننده های حامی محیط زیستمون برقرار کنیم.
خوندن پست روانشناسی رنگ ها و روانشناسی شکل ها بهمون کمک میکنه توی طراحی بسته بندی!
ممنونم از همراهیت، بازم به مای پی اس دی شاپ بیا تا با هم قدم هایی به سمت حرفه ای تر شدن برداریم!