فروشگاه فایل psd
درباره بسته بندی محصولات چه میدانید؟ - مای پی اس دی شاپ

درباره بسته بندی محصولات چه میدانید؟

سلام و وقت به خیر کاربر عزیز مای پی اس دی شاپ. حال خوبی رو برات آرزو میکنم. فکر میکنی وقتی ما یک محصول رو انتخاب میکنیم بسته بندیش چه قدر تو انتخاب ما تاثیر گذاره؟ اون قدر زیاد که حتما باید راجبش بدونیم؛ همراه من بمون تا اطلاعاتی رو درباره بسته بندی محصولات یاد بگیریم:) درباره بسته بندی محصولات چه میدانید؟ - مای پی اس دی شاپ

اهمیت بسته بندی محصولات

طراحی بسته بندی یعنی فرم، مواد، رنگ، تصویر و تایپوگرافی که با هم ترکیب میشن  قالبی میشن برای ارائه محصول ما. هدف از تهیه بسته بندی قدم اول حمل و توضیعشه. اما ماهیت بازاریابیش رو نباید فراموش کرد، بسته بندی برای محصول ما اطلاع رسانی و تبلیغ میکنه. بسته بندی میتونه برامون انگیزه ایجاد کنه تا ما از یک محصول استفاده کنیم. مثلا ما سر از ترکیبات یک شامپو درنمیاریم که! فقط به نوشته روی محصول اکتفا میکنیم؛ و همه ی مارک ها برای انوع مو ها محصول دارن. و در نهایت ما اون شامپویی رو انتخاب میکنیم که بسته بندیش جذبمون میکنه! بسته بندی بهترین وسیله برای معرفی و اطلاع رسانی راجب کالا و جذب مشتریه؛ و به عنوان عنصری که اولین ارتباط فیزیکی با مخاطب رو برقرار میکنه میتونه خیلی تعیین کننده باشه. درباره بسته بندی محصولات چه میدانید؟ - مای پی اس دی شاپ

ویژگی های بسته بندی خوب

به طور کلی بسته بندی خوب اونیه که از محصولمون موقع حمل و نقل، انبار داری ، توی قفسه مغازه و توی خونه مشتری ها مراقبت کنه. چون ما ازش انتظار داریم از شکستن، فاسد شدن، گم شدن و… محصولمون جلوگیری کنه. برچسب ها باید کاملا واضح روی بسته بندی قرار بگیرن، اینکه مجبور شیم برای دیدن تاریخ تولید یا قیمیت یک محصول چشمامون رو ریز کنیم غیرحرفه ای بودن اون برند رو میرسونه. اگه بسته بندی رو جوری طراحی کنیم که قسمتی از محصولمون مشخص باشه خوب میشه؛ چون حس صداقت رو منتقل میکنیم. مشتری به جای دیدن تصویر های غیر واقعی که کاملا دروغن خود محصولمون رو ببینه بهتر تصمیم میگیره. چون توی حالت اول ممکنه اولین بار بهمون اعتماد کنن ولی ما انتخاب دوباره شون نیستیم! درباره بسته بندی محصولات چه میدانید؟ - مای پی اس دی شاپ کاربرد داشتن بسته بندی برای مشتری یک آیتمیه که باعث میشه مخاطب نتونه به راحتی قید محصول ما رو بزنه. گذاشتن یک بازی، جدول، پازل یا قرار دادن یک شی فیزیکی به عنوان هدیه کار جذابیه. بسته بندی باید جوری کامل باشه که مشتری حس نکنه قبلا استفادش کردن؛ استاندارد مهر و مومش کنیم و حس ناامنی رو دور کنیم از مشتری. تکرار کردن کار رقیبامون و دنبال کردن کلیشه های حوزه ی کسب و کارمون نمیتونه بسته بندی ما رو موفق کنه؛ خلاق باشیم! محصول ما توی چه محیطی عرضه میشه و مخاطب های اون محیط کیان؟ این موضوع خیلی تعیین کنندست فراموشش نکنیم. چون مثلا اگه به نظرمون استفاده از فونت و تصویر فانتزی و بامزه خوب باشه، اما محیطی که توش محصولمون رو عرضه میکنیم محیط لوکس و رسمی ایه؛ کاملا شکست میخوریم! محصول - مای پی اس دی شاپ طرح بسته بندی یا باید کاملا مرتبط باشه با محتویات محصول، یا اینکه به شیوه خلاقانه و بامزه ای از تضاد ها استفاده کنیم! وگرنه کارمون غیر حرفه ای به نظر میرسه. بسته بندی نباید مشتری رو به زحمت بندازه و کلافش کنه؛ باید آسون حمل شه، آسون باز شه، و راحت هم بشه نگهداریش کرد. حتما لازم نیست کل سطح بسته بندی پر شه از متن یا عکس، فضای خالی هم لازمه. لوگوی ما چیه؟ هویت کسب و کارمون! پس باید جای درستی رو توی بسته بندی براش انتخاب کنیم. اگه بسته بندی ما جوری باشه که به محیط زیست آسیب نزنه به غیر از وظیفه ی انسانی مون که انجام میدیم، میتونیم ارتباط خیلی خوبی با مصرف کننده های حامی محیط زیستمون برقرار کنیم. محصول - مای پی اس دی شاپ خوندن پست روانشناسی رنگ ها و روانشناسی شکل ها بهمون کمک میکنه توی طراحی بسته بندی! ممنونم از همراهیت، بازم به مای پی اس دی شاپ بیا تا با هم قدم هایی به سمت حرفه ای تر شدن برداریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن