سلام و روزبخیر دوست عزیز. توی پستای قبلی فهمیدیم بروشور چیه، الان میخوایم ببینیم بروشور حرفه ای و خوب چه بروشوری هست؟! تا آخر پست همراه من باش.
ساختار بروشور
یک بروشور حرفه ای توی ساختارش باید چند مورد رو داشته باشه، میبینیم اون مواردو با هم:
قدم اول، معرفی: باید محصول یا سازمان(هر چیزی که موضوع بروشوره) رو معرفی کنیم. بروشور خوب میتونه با سابقه ی فعالیت، آمار و اطلاعاتی که ممکنه برای مشتری جالب باشه، عکسای مرتبط و مثلا نظرای مشتریای قبلی ما رو به درستی معرفی کنه.
قدم دوم، پرسش: سوالی رو مطرح میکنیم تا ذهن مخاطب درگیرمون شه و احساس نیاز کنه که ما رو دنبال کنه، حالا با جذبش یک قدم جلو رفتیم.
قدم سوم، جواب پرسش: حالا باید بگیم چجوری جواب سوال و نیاز مخاطب رو با محصول یا کسب و کارمون میدیم!
همه ی این ها باید ختم شه به راضی کردن مشتری برای استفاده از خدمات ما.
نکاتی برای طراحی بروشور حرفه ای
بروشور حرفه ای باید یک سری نکات و ریزبینی ها رو رعایت کرده باشه، تا جزو بروشور های معمولی و روانه ی سطل آشغال نشه! اون نکات رو با هم یاد بگیریم:
خلاقیت به خرج بدیم؛ توی نوع برش، تایپوگرافی، مدل تا زدن بروشور و… نشون بدیم بافرق داریم با بروشورای دم دستی!
جلد اولین چیزیه که چشم مخاطب بهش میوفته. پس خیلی اهمیت داره چون تعیین میکنه بروشور ارزش باز کردن داره یا نه؟ اگه پیام روی جلد مخاطب رو جذب نکنه، همه چی بی فایده میشه!
همچنین از تصاویر جذاب و مفید استفاده کنیم.چون چشم قبل از دیدن متن عکس رو میبینه.
عکسایی که مهر تایید میزنن به کار محصول بهترین گواهن! حتما از کارکرد محصولمون عکس بندازیم. اما عکس های هنری هم کلی از طرف دیگه میتونن جذاب باشن.
بروشور رو جوری چاپ کنیم که ارزش نگه داشتن داشته باشن! مثل یک کاغذ یک بار مصرف باهاشون برخورد میشه اگه بی کیفیت باشن، یا اطلاعاتی که توی خودشون دارن به درد نخور باشه.
مثل همه ی موارد چاپی؛ حواسمون به حاشیه ی کار که بعدا برش میخوره باشه. چیزی که مهمه و میخوایم حتما توی کار باشه لبه ها قرار ندیم.
یادمون نره رزولوشن کار حتما باید بالا باشه. بروشور ما بدون وضوح اصلا با کیفیت به نظر نمیرسه، چه برسه به حرفه ای! ممکنم هست طرحمون رو توی مانیتور ببینیم و از کیفیتش راضی باشیم ولی بعد چاپ میبینیم یک تصویر مات پیکسلی دستمون دادن. حواسمون به بحث چاپ باشه که بروشورمون رو خراب نکنه.
از خواننده بخوایم در مقابل خوندن بروشورعکس العمل نشون بده که بفهمیم کارمون بی فایده نبوده؛ به یک فراخوان عملی دعوتش کنیم. ازش بخوایم از نمایشگاهمون دیدن کنه، سری به سایتمون بزنه، محصول رو استفاده کنه!
میتونیم جایزه بزاریم، مشوق خوبیه! کارت تخفیف یا قرعه کشی رو داخل بروشور بذاریم. با قرار دادن اشیا دیگه توش هم خلاقیت به خرج دادیم هم یک تیر دیگه به نشونمون زدیم! مثل یک سی دی، هم میتونیم محتوایی که دلمون میخواد رو در این قالب به مخاطب بدیم، هم یک امتیاز برای بروشورمون محسوب میشه.
الان آماده ایم که خلاقیاتامونو تو قالب یک بروشور نشون بدیم!
برای سفارش طراحی و چاپ بروشور به سایت عرشیاگرافیک مراجعه کن.