فروشگاه فایل psd
بنر چیست و انواع آن چه کاربردی دارد؟ - مای پی اس دی شاپ

بنر چیست و انواع آن چه کاربردی دارد؟

سلام روز به خیر. ممنونم ازت که به سایت مای اس دی پی شاپ اومدی تا با هم بریم سراغ یک مطلب دیگه! مطلب امروز بنر هست.

همونی که تو قدم به قدم خیابونا میبینیم.

بنر یعنی تیکه پارچه ای که شعار،نماد یا پیامی رو به ما انتقال بده.

اما ما در امروزه بنر های تحت وب زیادی هم میبینیم که دقیقا همون کار رو میکنه منتها در فضای اینترنت.

وقتی که وارد سایتی میشیم، بنر های تبلیغاتی دور تا دور صفحه رو گرفتن. ساده به نظر میرسن ولی تجربه نشون میده که استفاده از بنر به ویژه در معرفی برند و پیشبرد فروش خیلی تاثیر گذاره! بیا تا باهم بیشتر راجب بهش بدونیم.

بنر چیست و انواع آن چه کاربردی دارد؟ - مای پی اس دی شاپ

بنرها چه کاربردی دارند؟

بهترین راه تبلیغات استفاده از وسیله ایه که هم ارزون و هم با دوام باشه، و مهمتر از همه این که بتونه به بهترین نحو تبلیغ رو برای عموم به نمایش بذاره. همه ی این صفات کنار هم میشن بنر!

برای همینه که از قدیم تا الان کاربرد زیادی داره.

در اماکن مذهبی، در اتحادیه های صنفی، در کسب و کار و… این ها کاربردهای بنر های فیزیکی هستن. طبقه بندی کلی این بنرها بسته به محل استفاده اون ها،به دو دسته تقسیم میشه: خارجی و داخلی.

تمام بنر های بزرگ توی شهر میشن جزو بنرهای خارجی. که برای این موارد باید سراغ بنرهای سنگین و مقاوم بریم تا در برابر عوامل محیطی مثل باد و باران پوسیده یا پاره نشن.

موارد داخلی میشن مصارف تجاری مثل بنرهای فروشگاه ها. و برای این دسته هم بهتر هست از فلکسی ها استفاده کنیم. برای اینکه اونا روکش دارن که ازشون محافظت میکنه و نور رو از خودشون عبور میدن که یعنی اجازه استفاده طولانی تری رو به ما میدن.

متریال مختلف بنرهای چاپی کاغذ، فابریک ،مش ، وینیل، پی وی سی یا اتیلن، و بنرهای معمولی پلاستیکی هستن.

بنر چیست و انواع آن چه کاربردی دارد؟ - مای پی اس دی شاپ

بنر تحت وب چیست؟

یک سری پیام های تبلیغاتی که در سراسر اینترنت میبینیم، وب بنر هستن. بنرهای اینترنتی به طور کلی به دو دسته گیف و فلش تقسیم میشن که خود اون ها بازانواع مختلفی دارن.

مثلا بنر گیف دو نوع ثابت و متحرک داره.

بنر های ثابت: در فرمت gif طراحی میشن و متن و تصویر در اون ها بدون حرکت هست.

بنر های متحرک: با استفاده از چند بنر ثابت در نرم افزار های مخصوصی مثل فتوشاپ درست میشه و حالت انیمیشنی داره.

بنر های تعاملی معمولا به صورت فلش طراحی میشن، این نوع از بنر ها ویژگی خاصی دارن و اون هم تعامل ویژه با کاربره. یعنی اینکه مثلا از کاربر میخواد تا خودش انتخاب کنه که میخاد بنرِ گیف رو ببینه یا بنر فلش رو؟!

بنرهای فلش معمولا با فرمت swf طراحی میشن و مثل گیف دارای متن و تصویرن. اما بر خلاف گیف عمدتا به صورت محرک طراحی میشن.

تفاوت این دو مدل در نوع فرمت و ساختار اون هاست.

ما برای مقایسه اون ها مزایا و معایب هر کدوم رو باید بدونیم.

مزایای بنرهای فلش اینکه امکان استفاده از فریم ها بیشتر و افکت های حرفه ای تری رو به ما میده و حجم کمتری داره. اما هزینه بیشتری داره و باید جهت اجرای اون فلش پلیر روی سیستم کاربر نصب بشه و آمار نشون داده فقط 10 درصد کاربران برنامه رو نصب دارن. این عیبیه که باعث شده بنرهای فلش بازدهی کمتری داشته باشن.

مزایای بنر گیف، برنامه خاصی برای اجراش نمیخواد، بازدهی بیشتر و هزینه کمتری هم داره.ولی اینکه بعضی از افکت های خاص رو نسبت به فلش نداره از معایب اون به حساب میاد.

اما با توجه به این که ما میتونیم بنرهای فلش رو به گیف تبدیل کنیم، در مجموع میشه گفت بنرهای گیف در مقابل بنرهای فلش مزایای بیشتری دارن.

به هر حال هنوز بنرها پراستفاده ترین نوع تبلیغات اینترنتی هستن و هر روز هم تعداد اون ها توی اینترنت بیشتر میشه.

بنر چیست و انواع آن چه کاربردی دارد؟ - مای پی اس دی شاپ

امیدوارم که این مطلب تونسته باشه به خوبی با بنرها آشنات کنه. میتونی برای اینکه نمونه هایی از بنرهایی که گفته شد رو ببینی، به سایت عرشیا گرافیک مراجعه کنی و اون جا تمام این نمونه ها رو به صورت واقعی ببینی .

راستی میدونی کارت ویزیت ها چه تنوعی دارن؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن