سلام. وقت بخیر. ممنون که دوباره سایت مای پی اس دی شاپ رو انتخاب کردی. موضوع امروزمون از بزرگ ترین تبلیغای فیزیکیه! تبلیغای بزرگ طبیعتا توی چشمن آره بیلبورد ولی به نظرت همین که ما میبینمیشون کافیه؟ یا باید توی ذهنمون بمونن؟ یا باید بتونن رومون تاثیر بذارن؟ در ادامه با من باش تا راجبش بیشتر بدونیم.
بیلبورد چیست و چه کارکردی دارد؟
بیلبورد به همون تابلوی بزرگ نورپردازی شده ی کنار خیابون ها میگن. بیلبورد بیشترین قدمت رو توی تبلیغای محیطی داره!
دلیل تاثیر گذاری بیلبورد ها بزرگیشون نیست. چون اونا باید پیامشون رو توی زمان کم ارائه بدن و ما رو مجذوب کنن! بیلبورد خبر میده، آگاه میکنه، کالا رو میفروشه، مردم رو ترغیب به شرکت تو مائل اجتماعی میکنه و…
جاهایی که اغلب بیلبورد ها رو نصب میکنن این مکان هاست:
اتوبان ها، میدون ها ، فرودگاه ها، راه آهن و ایستگاه های موقتی عابرای پیاده و وسایل نقلیه، ترمینال ها، چراغای راهنمایی، ایستگاه های اتوبوس و…
قطعات بیلبورد
اجزا یک بیلبورد تبلیغاتی ایناست:
فونداسیون: شامل بتون و میلگرده که توی مصالح ساختمان سازی کاربرد دارن. با استفاده از این مصالح اول طرح ریزی فونداسیون توسط میلگردها، بافته میشه بعدش با ریختن بتن محکمش میکنن .
پایه: پایه های محکم و قوی از جنس آهن و یا بتن درست میکنن که قسمتی از این پایه داخل فونداسیون و خاک زیرِ زمین قرار میگیره تا بتونه سنگینی بیلوردو تحمل کنه .
صفحه نمایش بیلبورد: صفحه ی فلزی ای که قراره تبلیغو روی اون بذاریم.
روشنایی: تامین کننده نور بیلبورد، لامپ های پرژکتور از جنس LED هستن. این لامپ ها کم مصرف و مقرون به صرفه ان .
راهروها و نردبون های تعویض رویه: تکنسین کار موقع نصب یا تعویض تابلو از این نردبونا استفاده میکنه .
کلیپس و سپری: این ابزار واسه ی صاف نگه داشتنه. روی بیلبورد استفاده میشه و از چروک شدنش جلوگیری میکنه .
رویه تابلو: رویه بیلبورد سطحی صاف و یکدست داره که از اون برای نصب آگهی بهره برداری میشه.
آگهی: همون تبلیغی که هدف اصلی نصب بیلبورده! آگهی ها بعدِ مدت زمان اجاره، تعویض میشن و آگهی جدیدی جایگزین شون میشه. آگهی ها قبلنا از جنس پارچه بودن اما الان پارچه منسوخ شده و به جاش از بنر ، فلکسی یا استیکر استفاده میشه.
ویژگی های یک بیلبورد خوب چیست؟
یک سری آیتم های کلی برای اینکه ما بتونیم بیلبورد خوبی داشته باشیم، وجود داره؛ و اونا عبارت اند از:
ساده و قابل فهم بودن! فرصتی برای ارتباط طولانی با مخاطب نداریم؛ پس نباید مسئله رو بپیچونیم!
استفاده ی به جا از رنگ ها (مثلا از رنگ های متضاد، برای جلب توجه میشه استفاده کرد)
فونتی که انتخاب میکنیم خوانا باشه و درشت ( با توجه به فاصله ای که وجود داره)
تصاویر بزرگ و قابل توجه باشن ( کوچیک کردن تصاویر بزرگی مثل ساختمون ها توی بیلبورد کار جالبی نیست، ولی میتونیم یک شی کوچیکو انتخاب کنیم بعد ابعادشو بزرگ کنیم)
پیام تقریبا همه گیر باشه! هر مخاطبی تفکر، سلیقه، احساسات و نیازهای خاص خودشو داره؛ پس ما سعی میکنیم تا جایی که میشه سلیقه همه رو در نظر داشته باشیم تا بتونیم با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم!
و در آخر اون آیتمی که، توی هر زمینه ای برای موفقیت لازمه رو رعایت کنیم؛ خلاقیت!
ممنون که وقتت رو در اختیار من گذاشتی و تا انتهای تحقیق همراهیم کردی. امیدوارم از مطلب لذت برده باشی. میتونی موکاپ های بیلبورد رو رایگان از توی سایت دانلود کنی.
میخای راجب ست های اداری بدونی؟ میتونیم بریم ببینیم چه مواردی رو شامل میشن و به چه دردی میخورن!