سلام دوست من. خوش اومدی به مای پی اس دی شاپ. امیدوارم روز خوبی رو پشت سر گذاشته باشی. ما توی پست “بنر” با هم کامل راجب بنر ها و همچنین بنر های تحت وب فهمیدیم. توی پست امروز میخوایم یاد بگیریم چیجوری یک وب بنر خوب داشته باشیم. میتونه مطلب خیلی جالبی باشه برامون. در ادامه من رو همراهی کن.(پیشنهاد میکنم برای داشتن اطلاعات اصلی حتما پست بنرو مطالعه کنی، برای خوندنش کلیک کن)
نکاتی برای داشتن وب بنر حرفه ای
مواردی مثل جذابیت، خلاقیت، رنگ بندی مناسب، پیام تاثیر گذار و…کاملا مشخصن! الان میخوایم چند تا تکنیک رو با هم یاد بگیریم تا به بهتر بودن وب بنر مون کمک کنه:
ترتیب بنر:
لوگو: مهم ترین عنصر که هویت کسب و کارمون رو باهاش نشون میدیم. منتها نباید اونقدر تو چشم باشه که پیشنهاد ویژه یا CTA به چشم نیان!
پیشنهاد با ارزشمون: امتیازی که قراره ما به مشتری بدیم. 40 درصد تخفیف، محدودیت زمانی برای خرید، کیفیت فوق العاده؛ استفاده از این عبارت ها که خود به خود توجه آدما رو جلب میکنه!
دکمه ی فراخوان عمل (CTA): دکمه ای که با کلیک روش ما وارد میشیم به صفحه ی مربوط. فراخوان باید مخاطب رو مجبور کنه که همین الان روی تبلیغ بزنه. پس باید کانونی ترین نقطه رو به خودش اختصاص بده.
فایده ی قرار دادن دکمه: میدونیم که اگه این تبلیغ رو میخوایم باید با یک کلیک دنبالش کنیم. اما شاید وجود یک دکمه بیشتر وسوسمون کنه تا روش کلیک کنیم.
لینک درست دادن: اینکه یک تبلیغ ما رو جذب کنه و روش کلیک کنیم، بعد ما رو ببرن توی سایت تا همه رو ببینیم اعصابمون بهم میریزه. ما همون آیتم رو میخواستیم! هم سر در گم میشیم هم احساس میکنیم فریب خوردیم. پس لینک درست دادن و مخاطب رو یک راست به خاسته ش رسوندن میتونه بهتر جواب بده.
چی بیشتر از یک انیمیشن ساده میتونه توی این نوع تبلیغ موثر باشه؟ مخاطب یک لحظه نگاهش میوفته به تبلیغ ما. شانس ما واسه ی جذب کردنش همون لحظست فقط! یک کمی هیجان و تحرک توی کارمون میتونه بهمون کمک کنه.
فونت هم باید خوانا باشه هم جلب توجه کنه. مخصوصا هر چقد سایز کارمون کوچیک باشه! میتونیم برای سر تیتر یک فونت مشخص و جالب توجه انتخاب کنیم، واسه ی بقیه موارد فونت معمولی.
تبلیغاتمون کم حجم باشن تا زود تر دیده شن! با توجه به شرایط اینترنت اون تبلیغی که زود توی سایت ظاهر میشه بهتره!
سادگی بیش از حد جذب نمیکنه، شلوغی زیادی آدمو سردرگم میکنه؛ تعادل رو رعایت کنیم!
ابعاد
وب بنر ها ابعاد استانداری دارن که هم با هم تو جدول میبینیمشون هم میتونیم تصویرشو توی عکس پایین ببینیم. همچنین نوشته که هر کودوم چند کیلو بایتن.
PNG و JPG واسه ی نمایش های استاتیک و GIF واسه ی بنر های متحرکه. فایل های SVG هم محبوبن و توی بیشتر سایتا به کار میرن.
ابعاد(پیکسل) | اندازه Gif |
60×468 | 20 KB |
90 x728 | 25 KB |
280 x336 | 25 KB |
250 x300 | 25 KB |
250 x250 | 25 KB |
600 x160 | 20 KB |
600 x120 | 20 KB |
240 x120 | 20 KB |
400 x240 | 25 KB |
60 x234 | 15 KB |
150 x180 | 15 KB |
125 x125 | 15 KB |
90 x120 | 10 KB |
60 x120 | 10 KB |
31 x88 | 10 KB |
امیدوارم از مطلب امروز لذت برده باشی. امیدوارم باز هم توی مای پی اس دی شاپ ببینمت تا قدمی برداریم توی راه حرفه ای شدن!